Zarząd Związku na bieżąco analizuje sytuację przedsiębiorców z terenu aglomeracji poznańskiej.

W ostatnich dniach do Biura Związku wpłynęło wiele pytań o możliwość zawieszenia opłat za odbiór odpadów, na skutek wprowadzonych przepisami ograniczeń. Wychodząc naprzeciw potrzebom tych przedsiębiorców, którzy najbardziej odczuwają skutki ograniczenia prowadzonej działalności, wyjaśniamy, iż na podstawie obowiązujących przepisów opłata pobierana jest na podstawie złożonej deklaracji.

Jeżeli zatem znacząco spadła ilość wytwarzanych w przedsiębiorstwie odpadów, lub działalność została całkowicie zawieszona i w związku z tym odpady nie powstają – wystarczy złożenie stosownej deklaracji zmniejszającej lub wygaszającej zobowiązanie. Deklarację taką należy złożyć najpóźniej do dziesiątego dnia następnego miesiąca. Jeżeli zatem już w marcu przedsiębiorcy wstrzymali lub znacząco ograniczyli swą działalność, do dziesiątego kwietnia mogą dostosować deklarację do faktycznie odbieranych ilości odpadów. Podkreślić jednak należy, iż prawidłowość przedstawionych w deklaracji danych podlega weryfikacji przez służby kontrolne Związku.

Związek nie ma niestety możliwości odstąpienia od poboru opłaty za odpady rzeczywiście wytworzone i odebrane.

Ze względów bezpieczeństwa obsługa bezpośrednia mieszkańców została w biurze związku wstrzymana do odwołania. Deklaracje jednak można przesyłać drogą pocztową. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, niezbędne informacje uzyskać można w biurze związku telefonicznie (tel. 61 624 22 22) lub mailowo (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Zarząd
Związku Międzygminnego GOAP